Dieta Rina este una dintre cele mai populare diete ale momentului. Urmarea regulilor acestei diete te va ajuta să scapi de cel puțin 15 kg în 90 zile. Mai jos poți afla în ce constă dieta Rina și ce alimente poți consuma (spoiler! sunt mai multe decât te-ai aștepta).

Cum a apărut dieta Rina
Principiile și fazele dietei Rina
Ce alimente poți consuma? Dieta Rina pe zile
Ziua 1 – Proteine
Ziua 2 – Legume
Ziua 3 – Carbohidrați
Ziua 4 – Vitamine din fructe și legume proaspete

Cum a apărut dieta Rina?

Dieta Rina, numită uneori și dieta de patru zile, a fost creată de un sportiv american și constă în separarea și apoi combinarea specifică a unor grupe alimentare. Reprezintă o alternativă la dietele fade și nu implică restricții (altele decât tipurile de alimente consumate în fiecare zi).

De exemplu, poți consuma pizza sau prăjituri cu condiția să urmezi regulile dietei (de exemplu, produsele de mai sus sunt consumate doar în ziua de carbohidrați, până la ora 20).

Creatorul dietei spune că majoritatea problemelor digestive apar ca urmare a combinațiilor nepotrivite realizate la fiecare masă a zilei. Mergând pe varianta disocierii grupelor alimentare, există un risc mai mic de apariție a problemelor digestive și o probabilitate mai mare de a pierde kilogramele în plus și de menținere a noii greutăți.

Principiile și fazele dietei Rina

Dieta Rina implică disocierea alimentară într-un ciclu de patru zile care se repetă pe o perioadă de trei luni (90 zile). Regimul alimentar este inspirat de obiceiurile oamenilor primitiv,i care consumau același tip de aliment până găseau (vânau) altceva. Este bine de știut că deși organismul are enzime pentru procesarea tuturor grupelor de alimente, digestia este îngreunată atunci când amesteci alimente din grupe diferite (de exemplu, fructe cu legume și carne).

Dieta Rina pe zile

Pentru început, pe durata dietei Rina micul dejun rămâne același. Nu vei consuma aceleasi alimente pana te vei plictisi de ele, ci fructe proaspete sau uscate, semințe sau legume proaspete, alternant dar niciodată combinate.

Mai apoi, dieta Rina are câteva principii clare. Prima zi este ziua proteinelor, a doua, ziua legumelor, a treia, ziua de carbohidrați, iar a patra ziua de fructe. După patru zile reiei dieta, însă având în vedere numeroasele alimente pe care le ai la dispoziție, poți fi destul de flexibilă (de exemplu, în prima zi de proteine poți alege carne de pui la grătar iar în a doua zi de proteine pește la cuptor sau carne de curcan).

De asemenea, acest regim implică trei faze, esențiale în procesul de slăbire, perioada de purificare (între 4 dimineața și ora prânzului când poți consuma fructe sau legume la interval de două ore), perioade de ingestie (de la prânz până la ora 20, când trebuie să consumi grupa alimentară a zilei) și perioada de digestie (între 20 și 4 dimineața, când te abții de la mâncare).

Aceste trei etape nu sunt alese la întâmplare, ci sunt sincronizate cu etapele firești ale procesului de digestie. Dacă ai o viață agitată, dormi când apuci sau, mai rău, mănânci ce găsești la magazin când îți este cel mai foame, organismul va compensa aceste deficiențe prin acumularea rezervelor atunci când are acces la alimente. Mai jos sunt câteva detalii despre fiecare fază în parte.

Faza de purificare

În acestă primă fază a zilei, se începe un proces de eliminare a toxinelor acumulate anterior. Micul dejun, format din fructe, legume sau semințe/nuci, pregătește organismul pentru următoarele mese și oferă vitamine care facilitează detoxifierea și energie pentru antrenamentul de acasă sau de la sală.

Este recomandat să consumi mai ales fructe suculente sau legume proaspete; alternativ, poți prepara sucuri naturale din fructele sau legumele preferate (evită să combini mai multe tipuri de fructe sau legume la micul dejun) însă acest lucru nu ar trebui să devină un obicei.

Dacă îți mai este foame după micul dejun, bea un ceai neîndulcit și ia o porție de fructe sau legume la două ore distanță.

Faza de ingestie

În acestă etapă sunt incluse prânzul și cina (dieta Rina nu recomandă gustări între aceste mese). Pentru prânz poți alege carne și produse animale, legume, fructe sau carbohidrați, în funcție de fiecare zi.

Flexibilitatea dietei îți permite să combini, de exemplu, o porție de carne de pui gătită la aburi cu o salată de crudități generoasă (fără ulei) și o felie de pâine care sigur îți vor ajunge până la ora cinei.

Cina este, la fel, la alegerea ta, atât timp cât respecți principiul cel mai important al dietei, disocierea grupelor alimentare (vezi mai jos sugestii de alimente pentru fiecare grupă alimentară în parte).

Faza de digestie

În acestă etapă, cuprinsă între ora 20 și 4 dimineața, nu vei consuma niciun aliment. Acestă fază implică extracția și asimilarea nutrienților consumați în etapele anterioare.

Faza de digestie coincide cu perioada de odihnă, deci îți va fi mai ușor să te abții de la mâncat (este indicat să iei cina cu cel puțin trei ore înainte de culcare).

Ce alimente poți consuma? Dieta Rina pe zile

Dieta Rina este una destul de flexibilă, permițându-ți să consumi o gamă largă de proteine, carbohidrați, fructe și legume. Mai jos poți vedea câteva sugestii de alimente pentru fiecare grupă și zi a dietei în parte. Nu uita să variezi alimentele de la un ciclu al dietei la următorul.

Ziua 1 – Proteine

Chiar dacă e vorba de ziua cu proteine, ai mai multe opțiuni de mese decât ai crede. Poți consuma carne de pui, curcan, porc sau pește la cuptor, grătar, fiert sau la aburi, salate de legume (este recomandat o salată de legume fără ulei la fiecare porție de carne) precum și brânză, ouă sau lapte. Mai jos este o listă completă cu alimentele pe care le poți consuma în ziua cu proteine:

  • carne de pui
  • carne de vită
  • carne de porc
  • carne de curcan
  • lapte, iaurt, lapte bătut
  • brânză
  • ouă
  • roșii
  • varză
  • conopidă
  • morcovi
  • castravete
  • măsline
  • țelină
  • pătrunjel
  • usturoi
  • ceapă

Ziua 2 – Legume

După un mic dejun plin de substanțe nutritive, poți găti legume la cuptor, pe grill sau la aburi cu sau fără sos (pregătit în casă). Mai jos sunt câteva sugestii de alimente potrivite pentru ziua cu legume:

  • ceapă
  • cartofi
  • broccoli
  • ciuperci
  • varză proaspătă sau murată
  • orez integral
  • năut
  • salată verde
  • roșii
  • castraveți
  • ridichi
  • morcov
  • conopidă
  • quinoa
  • hrișcă
  • orz
  • mazăre
  • fasole
  • linte
  • soia

Ziua 3 – Carbohidrați

Pentru mulți, a treia zi a dietei Rina este cea mai așteptată, deoarece le permite să consume alimente considerate interzise în alte diete, precum pizza, paste sau tort. Bineînțeles, ca și în zilele precedente, porția de pizza sau lasagna trebuie consumată alături de o salată generoasă de legume. Mai jos sunt cele mai populare alimente ale zilei de carbohidrați:

  • porumb
  • alimente cu făină albă
  • paste
  • lasagna
  • produse de patiserie
  • înghețată
  • tort
  • ciocolată (1-2 cuburi de ciocolată amăruie sunt obligatorii la cină)
  • prăjituri

Ziua 4 – Vitamine din fructe și legume proaspete

În a patra zi a dietei Rina vei consuma fructe proaspete sau uscate, suc de fructe sau legume, nuci și semințe (nu combinate), legume proaspete (consumate simplu sau sub formă de salată). Mai jos poți vedea câteva sugestii de alimente pentru a patra zi a dietei Rina:

  • banane
  • kiwi
  • portocale
  • fructe de pădure
  • ananas
  • grepfrut
  • mere
  • pere
  • prune
  • pepene roșu și galben (nu combinate la aceeași masă)
  • mango
  • ardei roșu
  • roșii
  • castraveți
  • pătrunjel
  • salată verde
  • nuci
  • migdale
  • caju
  • semințe de floarea-soarelui/in/cânepă

Ciclicitatea dietei Rina este motivul pentru care funcționează atunci când vine vorba de pierderea kilogramelor în plus. Alternarea grupelor de alimente înseamnă evitarea rutinei și a încetinirii arderilor.

De asemenea este recomandat să asociezi acestei diete și un program riguros de exerciții fizice, de la simplul mers, la alergat, înot sau antrenamente la sală, în funcție de stilul tău de viață. Îmbinarea dintre dietă și sport va asigura o pierdere în greutate sănătoasă și armonioasă.

Sursa foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*