Agar agar este ingredientul care îți va face prăjiturile, nu doar să arate mai bine și să fie mai delicioase, dar să fie și mai sănătoase. Acest aliment are o valoare nutritivă considerabilă și este deseori folosit de persoanele care vor să slăbească.

Iată care sunt beneficiile asupra sănătății și cum prepari agar agar în diverse rețete.

Ce este agar-agar
Beneficiile asupra sănătății
Valorile nutriționale
Cum se prepară agar agar
Idei de preparate și rețete cu agar agar
Efecte secundare și contraindicații

Ce este agar agar

Agar agar este o substanță obținută din alge marine roșii utilizată ca agent de legare și îngroșare în diferite tipuri de mâncare. Agar agar este un gelifiant natural fără miros sau gust, din care se poate obține gelatina organică.

Agar agar, substanță descoperită în jurul anului 1660 în Japonia si numită „kanten” inițial, este varianta vegană folosită pentru a găti orice cu consistența unui jeleu. Produse din comerț, precum înghețata, creme de tort și prăjituri conțin agar agar. Ea este o alternativă la gelatina clasică (obținută din colagen de animale) sănătoasă datorită beneficiilor multiple pe care le are asupra organismului, ea tratând afecțiuni precum diabetul și constipația.

Agar agar este folosit, de asemenea, în curele de slăbire.

Utilitatea agar agar merge mai departe de industria alimentară, substanța fiind folosită și pentru amprentele dentare, în industria farmaceutică, pentru diverse emulsii, geluri și supozitoare, dar și pentru pregătirea mediilor de cultură în bacteriologie sau în industria textilă.

Beneficiile asupra sănătății

Agar agar este o substanță asemănătoare gelului, care se extinde în intestin. Ea stimulează intestinele, de aceea este frecvent utilizată ca laxativ. De asemenea, consumul acestui aliment face oamenii să se simtă plini, astfel încât ei să mănânce mai puțin. Nu e de mirare astfel de ce este folosit și în curele de slăbire.

Agar agar este folosit pentru tratarea obezității. În Japonia, el este consumat zilnic, timp de 12 săptămâni, de cei care vor să scadă în greutate, alături de un regim alimentar strict. Cu toate astea, nu există dovezi științifice clare care să susțină teoria pierderii în greutate.

Agar agar este folosit, de asemenea, pentru scăderea colesterolului și a nivelului de glucoză, în cazul persoanelor cu diabet tip II, dar și pentru a trata constipația.

Agar agar este uneori folosit pentru a scădea nivelul de bilirubinei din sânge în cazul nou-născuților.  Ea mărește efectele terapiei cu lumină, care este de obicei aplicată în aceste cazuri, grăbind astfel vindecarea.

Substanța este ușor de tolerat pentru copii așa că este introdusă în alimentație de la vârste fragede.

Agar agar se găsește cu ușurință în orice plafar, dar și în supermarketuri, sub forma unui praf sau a unor fulgi.

Valorile nutriționale

Agar agar conține macronutrienți precum: carbohidrați (27% din necesarul zilnic, la 100 de grame de agar agar), dar și proteine, fibre și glucide. Bogat în minerale precum calciu, fier magneziu, mangan și potasiu, oferă și vitamine esențiale pentru organismul uman, precum vitamina K, B4, B5 și B9 (acid folic), potrivit Nutritional Value.

100 de grame de agar agar asigură astfel :

Vitamine, din DZR  (doza zilnic recomandată):

Acid Pantotenic ( vitamina B5) – 30%

Vitamina B2- Riboflavină – 13%

Vitamina B6 – 15%

Vitamina E – 17%

Vitamina K – 30%

Vitamina B1 Tiamină – 1%

Minerale din DZR:

Calciu – 62% d

Cupru -30 %

Fier – 119%

Magneziu – 192%

Mangan – 215%

Fosfor – 5%

Potasiu – 24 %

Seleniu – 11%

Sodiu – 4%

Zinc – 39%

Doza adecvată de agar agar depinde de mai mulți factori, precum vârsta, starea de sănătate a utilizatorului și alte afecțiuni de care suferă. În acest moment, nu există suficiente informații științifice pentru a determina o doză adecvată de agar agar.

Cum se prepară agar agar

O linguriță de fulgi sau pulbere de agar agar se dizolvă în 250 mililitri de lichid la temperatura camerei. În locul apei se poate folosi suc de fructe, lapte sau ceai.

Amestecul se lasă într-un ibric, pe aragaz, până ajunge la fierbere. Indicat este ca pulberea să fie lăsată la foc mic timp de 5 minute, iar în cazul fulgilor ar trebui lăsat mai mult la fiert, în jur de 10-15 minute.

Odată luat de la fiert, conținutul poate fi amestecat cu celelalte ingrediente pe care vrei să le adaugi în preparatul tău. Apoi, trebuie lăsat la rece până se încheagă și are consistența unui jeleu.

Agar agar contribuie, de asemenea, la aspectul estetic al preparatului tău, așa că este ideal dacă vrei să-ți impresionezi oaspeții cu budinci sau jeleuri de diverse forme.

Idei de preparate și rețete cu agar agar

Rețetele în care poți include agar agar sunt numeroase, iar în principiu, orice aliment pe care îl preparai cu gelatină, poate fi înlocuit cu agar agar. În rețetele cu agar agar poți introduce alimente sănătoase, precum fructe și suc natural de ananas, pentru un gust mai intens. Poți obține astfel foarte ușor un desert delicios care e indicat și în curele de slăbire.

Deseori, el este folosit în deserturi precum înghețate, glazură de gogoși, șerbet, cheesecake, budincă, jeleuri sau umplutură de plăcintă.

De asemenea, el este regăsit deseori în carnea la conservă, noodles, supe și iaurturi.

Efecte secundare și contraindicații

Agar agar este un aliment sigur pentru consum, mai ales dacă nu se depășește cantitatea de 220 de grame pe zi (în forma preparată, cu tot cu lichid).

Dacă nu este luat cu suficientă apă, agar agar poate umfla și bloca esofagul sau intestinul. În cazul în care apar dureri în piept, după consum, vărsături sau dificultăți de înghițire sau respirație, e indicat ca persoana respectivă să se adreseze imediat unui medic.

Mai există riscul in cazul unor oameni, unde agar agarul să crească colesterolul.

Poate apărea, de asemenea, obstrucția intestinală, dacă agar agar nu este amestecat cu îndeajuns de mult lichid.

Așadar, agar agar este un aliment care îți va îmbogăți dulapul cu mâncare sănătoasă, dacă îl prepari corect și îl consumi în cantități rezonabile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*