Nu este de mirare că smoothie-urile se bucură de popularitate. Această băutură groasă, preparată la blender, este și o metodă eficientă de a consuma alimente proaspete și sănătoase, în special fructe, legume și verdețuri. Incluzându-le în meniul zilnic, îți poți îmbunătăți obiceiurile alimentare, introducând mai multe vitamine, minerale, dar și antioxidanți sau fitonutrienți în dietă.

Pe lângă faptul că sunt foarte sănătoase, smoothie-urile sunt și foarte practice, deoarece se prepară repede și fără prea multe aparate sau ustensile. Ai nevoie doar de un blender și de câteva minute libere, în care să te ocupi de pregătirea ingredientelor, cum ar fi spălarea și curățarea fructelor. Prepararea efectivă, la blender, durează chiar mai puțin de un minut.

Prin urmare, smoothie-urile sunt ideale pentru micul dejun, atunci când avem nevoie de mâncăruri bogate în substanțe nutritive și nu avem prea mult timp la dispoziție. Iată câteva rețete pe care să le încerci pentru un mic dejun delicios și sănătos:

  1. Smoothie aromat cu zmeură și cireșe

Această rețetă de smoothie e ideală dacă preferi gustul dulce-acrișor. Ca beneficii pentru sănătate, atât zmeura, cât și cireșele conțin antioxidanți puternici. Aceștia au un rol important în reducerea efectelor negative ale radicalilor liberi, care pot contribui la îmbătrânire prematură, boli de inimă, cancer, boli pulmonare, degenerative sau mentale. Iată de ce ai nevoie pentru acest smoothie delicios:

Ingrediente pentru două porții:

  • O ceașcă de zmeură congelată
  • Trei sferturi de ceașcă de lapte de migdale sau orez
  • Un sfert de ceașcă de cireșe fără sâmburi
  • O lingură de miere
  • O linguriță de ghimbir proaspăt ras
  • O linguriță de semințe de in
  • Două lingurițe suc de lămâie proaspătă
  1. Smoothie cu căpșuni și kiwi

Acest smoothie îți aduce beneficiile a trei fructe sănătoase, mai exact căpșuna, banana și kiwiul. Acesta din urmă are deosebit de multă vitamina C – mai exact, un singur fruct are vitamina C cât două portocale. De asemenea, beneficiezi de potasiu, acid folic și mangan.

Ingrediente pentru patru porții:

  • O ceașcă și un sfert de suc de mere rece
  • O banană coaptă
  • Un fruct de kiwi feliat
  • Cinci căpșuni congelate
  • O linguriță și jumătate de miere
  1. Smoothie de banană cu ghimbir

O rețetă foarte simplă, dar delicioasă de smoothie conține doar patru ingrediente și are numeroase beneficii pentru sănătate. Ghimbirul conține vitaminele B3 și B6, fier, potasiu, magneziu, fosfor, zinc și , iar bananele au potasiu, vitamina B6 și vitamina C. Datorită conținutului de ghimbir, acest smoothie este util în cazul în care te confrunți cu greață sau probleme digestive.

Ingrediente pentru două porții:

  • O banană
  • 175 de mililitri de iaurt (aproximativ)
  • O linguriță de miere
  • O jumătate de linguriță de ghimbir proaspăt ras
  1. Rețeta personalizată de smoothie cu verdețuri

Dacă vrei să prepari și să consumi smoothie-uri cu verdețuri, dar îți este greu să alegi o rețetă, poți face una personalizată, în funcție de preferințele tale. Important este să respecți proporțiile, deoarece, în caz contrar, poți compromite gustul băuturii, potrivit 100daysofrealfood.com. De ce să incluzi verdețuri în smoothie? Acestea au numeroase beneficii pentru sănătate, conținând acid folic, antioxidanți, vitamina K, betacaroten, luteină și nu numai.

Ingrediente pentru două porții:

  • Două cești de verdețuri la alegere: spanac, varză furajeră, lăptuci sau salată bok choy
  • Două cești de lichid la alegere: apă, apă de cocos, lapte de cocos sau lapte de migdale
  • Trei cești de fructe coapte la alegere: banană, mango, fructe de pădure, avocado, portocală, piersică, măr, struguri sau pară.

Instrucțiuni:

  • Primul pas constă în amestecarea verdețurilor cu baza lichidă. Apoi se adaugă fructele și se amestecă toată compoziția.
  • E bine ca cel puțin unul din fructele folosite să fie congelat, pentru răcirea smoothie-ului.

Sursă foto: Shutterstock

Total
42
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*